LECZENIE ORTOPEDYCZNE I URAZÓW OSOCZEM PRP

Ortopedia regeneracyjna i leczenie urazów

Osocze bogatopłytkowe stwarza możliwość poprawy efektów leczenia urazów oraz zapaleń ścięgien, stawów i kości bez narażania Pacjenta na ryzyko związane z operacją.
Idea polega na zjednoczeniu działania najnowocześniejszej technologii i naturalnej siły regeneracyjnej ludzkiego organizmu. Metoda oparta jest na pobraniu krwi Pacjenta i odwirowaniu jej, by uzyskać skoncentrowany preparat krwinek płytkowych. Następnie lekarz wstrzykuje otrzymane osocze bogatopłytkowe w odpowiednie miejsce. Aby zabieg był jak najbardziej precyzyjny, przeprowadza się go pod kontrolą ultrasonograficzną. Skoncentrowane płytki uwalniają substancje znane w medycynie jako czynniki wzrostu. Mają one silne działanie stymulujące gojenie się uszkodzonych tkanek.

Zapalenie nadkłykcia bocznego kości ramiennej, tzw. łokieć tenisisty
W tym schorzeniu, znanym powszechnie jako łokieć tenisisty, dochodzi do bólu i wrażliwości na ucisk w obrębie zewnętrznej części łokcia. Dolegliwości powstają w skutek przeciążenia i uszkodzenia przyczepów mięśni prostowników nadgarstka. Dzięki miejscowym iniekcjom z osocza bogatopłytkowego (PRP) rozpoczyna się proces regeneracyjny. Wiele badań klinicznych dowiodło, że metoda ta skutecznie zmniejsza dolegliwości bólowe i przyspiesza proces zdrowienia.

Choroba zwyrodnieniowa stawów

Schorzenie to powstaje w wyniku zmian degeneracynych, które prowadzą do mechanicznych uszkodzeń stawów i ograniczenia ich ruchmości, co sprawia Pacjentowi ból, a także utrudnia codzienne funkcjonowanie. Proces chorobowy może objąć również chrząstkę stawową, a nawet sąsiadujące kości. Badania wykazały, że wczesne zastosowanie terapii osoczem bogatopłytkowym (PRP) hamują proces degradacji na 6 miesięcy po zabiegu, poprawiają operatywność w stawie i znacznie łagodzą dolegliwości bólowe.

Zapalenie ścięgien

Przyczynami stanu zapalnego lub naderwania ścięgna mogą być powtarzające się przeciążenia, nagły uraz lub stopniowa degeneracja i starzenie się. Poprzez miejscowe iniekcje osocza bogatopłytkowego rozpoczyna się proces gojenia się tkanek. Badania kliniczne wykazały znaczną poprawę symptomów klinicznych co najmniej przez dwa lata po wykonanym zabiegu.

Gabinet Medycyny Estetycznej Dr Sławomir Koryśko ul. Żytnia 18 lok G 01-014 Warszawa: telefon: +48 530 170 530, e-mail: info@drkorysko.pl; Bartoszyckie Centrum Stomatologii i Medycyny Estetycznej ul. Młynarska 9 11-200 Bartoszyce